5 Kasım 2016

Kadir Çalışkan

İnternet Ne Zaman Düzelecek? VPN Servislerinin Kapatılması Gündemde

05/11/2016 - 8:48

İnternet ne zaman düzelecek soruları sürerken VPN servislerininde kapatılması gündeme geldi. Başbakan Binali Yıldırım internet kesintisinin güvenlik nedeniyle yapıldığını ve sorunun giderilmesinin ardından yeniden açılacağını belirtmişti. 2016 yılında internete çok kez erişimin engellenmesi tepki ile karşılandı.
İnternet Ne Zaman Düzelecek? VPN Servislerinin Kapatılması Gündemde
İnternette Sorun Sürüyor

İnternete ulaşım sorunu devam ediyor. Binlerce kişi sorunun ne zaman düzeleceğini merak ediyor. Ancak hükümet cephesinden gelen açıklama sorunun daha süreceği yönünde. Dün gündüz saatlerinde Başbakan Binali Yıldırım yaşanan sorunun farkında oluklarını, tehlike devam ettiği sürece internet erişiminin de sınırlı olacağını söylemişti.

Bu açıklamanın ardından VPN servislerine yoğun talep oldu. Engelin bu şekilde giderilmesinin ardından Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu düğmeye başladı. VPN servislerinin engellenmeye başlanması ile birlikte Türkiye’de çoğu bölgede Youtube, Facebook, Twitter ve WhatsApp gibi uygulamalara erişim tamamen kesildi.

Mobil Veri Sorunu Sürüyor
Dünden bu yana yaşanan bir diğer sorunda 3G ve 4.5G ile internete bağlanılamıyor. Özellikle mobil veri ile WhatsApp kullanımında sorunlar devam ediyor. Konu ile ilgili henüz resmi bir açıklama gelmese de sorunun bir kaç gün devam edeceği belirtildi.

VPN Servislerinin Kapatılması Gündemde

Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu, internet yasağının VPN servisleri ile delinmesi üzerine düğmeye bastı. Operatörlere VPN servislerinin kapatılması talimatı verildi.

5651 sayılı kanunun 6’ncı maddesinin 1’inci fıkrasının Ç bendi doğrultusunda Tor Project, VPN Master, Hotspot Shield VPN, Psiphon, Zenmate VPN, TunnelBear, Zero VPN, VyprVPN, Private Internet Access VPN, Espress VPN, IPVanish VPN’in kapatılması talep edildi.

Yapılan yorumlarda VPN engeli devlet kurumlarında da işleyişi aksatacaktır dendi. Ancak hafta sonunda olunması nedeniyle yasağın devam edeceği belirtiliyor.

Tehlike Geçene Kadar Engel Devam Edecek!

“Güvenlik açısından zaman zaman bu tür tedbirlere başvurulabilir. Arkadaşlar güvenlik açısından zaman bu tip tedbirlere başvurulabilir. Bunlar geçici tedbirlerdir. Tehlike bertaraf edildikten sonra her şey normale döner.”

HDP eş başkanları Selahattin Demirtaş ve Figen Yüksekdağ ile HDP’li vekillere yönelik gözaltı operasyonları ile birlikte sosyal medya uygulamalarına kısıtlama getirildi. Twitter, Facebook ve Youtube’a erişim engeli uygulanırken, kullanıcılar ilk kez WhatsApp’a girişte de sıkıntı yaşadı.

Dün gece 1.20 sularında başlayan engelleme halen Twitter, Facebook ve Youtube üzerinde devam ediyor.


13 Yorum

  • Mehmet emin demir :

    5 Kasım 2016-21:16

    Dogru yerinde bi karar şahsım adına cok sevindim

    • Sercanyc :

      6 Kasım 2016-11:08

      Hangi çağda yaşıyoruz arkadaş internet kesintisine nedir mk elektirik doğalgaz şu hadi anlaşıldı internet nedir yaw ne yapmaya çalışıyorsunuz tehlike diyosun tehlikeyi bizde söyleyince bilelim ona göre davranalim.

  • zeynel ze :

    5 Kasım 2016-22:16

    hangi çağda yaşıyoruz be ??? internet kesilir erişim engellenir neymiş çakallar yakalnmış da ondan bize ney çakallardan .. meclise almadan düşünecektiniz .. bunları sizler soktunuz içimize şimdi de temizleme çabasındasınız … arkadaş oy uğruna elektrik kesilir .. yok sulara fazla klor karıştı sular kesilir .. yok altyapı çalışma internet kesilir .. yok çakallar yakalnadı internet kesilir .. insanların özgürlükleri bu kadar kısıtlı mı bu T.C. de … ah keşke burda yaşamasaydım .. imkan olsa giderim almanya ya

    • samsungcreative :

      5 Kasım 2016-23:21

      Senin gibi fazlalıkların bu ülkede durmasından bizde memnun değiliz keşke bi anca gitsen

    • Sema Demir :

      6 Kasım 2016-09:26

      canım istediğin an gidebilirsin. evet kötü bir şey internete erişimin kısıtlaması ama yerinde bir karar ne de olsa. Türkiye Cumhuriyeti ne laf edecek kadar kişilikli biri değilsin ki kimse bir şey diyemez. lafını bil.

      • Sercanyc :

        6 Kasım 2016-11:12

        Lan bari tehlikenin ne olduğunu söylese youtube eler ne yapacak peki madem yerinde bir karar tehlike ne neden kesilecek bunların bir açıklaması olmasi şart doğru yerinde bir karar diyen arkadaşlar eminmisin iz tabi siz cahil asosyal bir insan oldugunuz için sizin gibiler bu güzel bir haber örnek benim faturaların sadece internet üzerinden yatıyor ben nasıl faturalarını yatiracam hadi bakalım binada cevap versene

    • nurigly :

      6 Kasım 2016-12:08

      AlmanYa da zaten Zeynel gelse diye Kara kaygıya düşmüştü. Ülkeni kötülemeyi bırak

  • ceylan çiçek :

    6 Kasım 2016-10:22

    herkes bildigini yapiyo yine internetin kesilmesi neyi çözecek cokkk sacma bi karar bence umarim en kisa zamnda digerilir bu sorun😡😡

  • İbo ibo :

    6 Kasım 2016-15:13

    Doğuda internet hiç yok bu kadar da olmaz

  • Yunus Acun :

    6 Kasım 2016-19:42

    İnterneti bian önce duzeltirseniz seviniriz askerlerimiz var akrabalarimiz var görüntülü konuşmak istiyoruz internet lazım bian önce duzeltirseniz sevinirim.

  • Salim :

    6 Kasım 2016-20:00

    Bu ülkede internet üzerinden çalışan insanların hakkı ne olacak?Mail bile atamıyorum.Vergi zamanları ne yapacaksınız?Utanmadan isteyeceksiniz vergiyi.ALLAH BELANI VERSİN NE HALE GELDİ ÜLKE…Önce sınır açınız,yetmedi ada sahibi yaptınız,o da yetmedi meclise aldınız!!!BU ÜLKENİN HAKKI HEPİNİZİ YAKACAK!!!

  • Zarife ispirli :

    6 Kasım 2016-23:42

    Hadi Güneydoğu yu anladık pkk orda yuvalanmis Erzurum da ne var arkadaş yeter insanlara yapılan bu Zulüm erzurum öyle bi yerki HDP ye miting bile yaptirmadi netini kesmek ne alaka

  • Semih ajsdfn :